Mede
Glazen fles. 75 cl. 10,5% Vol.
Zachte mede. Is bereid naar een zeer oud recept met heerlijke honingsoorten.
Koel gedronken is mede een uitstekend en fijn aperitief.
Op kamertemperatuur is mede 's avonds een prima slaapmutsje.
Een ideale grog: Een glas mede, een soeplepel honing en het sap van één citroen, heel warm opdrinken en gauw in bed!
Er gelden strenge regels voor de online verkoop van alcohol.
Bij het bestellen van alcoholhoudende dranken zijn wij wettelijk verplicht te controleren of u 18 jaar of ouder bent. Dit doen wij via iDIN. U bevestigd uw leeftijd door in te loggen bij uw bank. Bij veel gestelde vragen vind u meer informatie over iDIN.
Bij aflevering van uw bestelling zal de bezorger van PostNL vragen om een identificatiebewijs om vast te stellen dat de ontvanger 18 jaar of ouder is. Bezorging bij de buren is niet toegestaan. De bestelling kan wel worden opgehaald bij een afhaalpunt na legitimatie.
Mede, met of hydromel is een sappige, zogenaamde "godendrank" die gemaakt wordt door het gisten van water en honing. De naam vindt zijn oorsprong in het Keltische médhu, wat honing betekent.
De geschiedenis van mede is een vermelding waard. De drank vindt zijn oorsprong in Keltische en Anglo-saxische rituelen. Het Engelse woord honeymoon (huwelijksreis) is overgebleven uit de tijd toen pasgetrouwden een maand lang mede dronken. Als de mede "goed" was, zou dit resulteren in de geboorte van een zoon na negen maanden.
iDIN is een dienst die ontwikkeld is door de banken. U kunt met iDIN veilig en op dezelfde manier inloggen bij overheidsinstanties, verzekeringsmaatschappijen en webwinkels. U gebruikt namelijk de veilige en vertrouwde inlogmethode van uw bank. Zo hoeft u veel minder gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden.
Met iDIN kunt u zichzelf via uw eigen bank online bekend maken bij een instelling of bedrijf, met de inlogmiddelen van uw bank, zoals e.dentifier, TAN-code, scanner, random reader, digipas of identifier. Net als bij internetbankieren wordt u omgeleid naar een beveiligde inlogpagina van uw bank. De inlogmiddelen worden dus bij uw eigen bank gebruikt, ze belanden niet bij andere organisaties.
iDIN is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDIN net zo veilig is als internetbankieren.
iDIN wordt aangeboden door ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS, ASN Bank, RegioBank en bunq. Particulieren die internetbankieren bij deze banken, kunnen direct gebruik maken van iDIN. Triodos Bank biedt vanaf 1 juni 2021 niet langer het online identificatiemiddel iDIN aan.
Nee, zodra u toegang heeft tot internetbankieren bij één van de deelnemende banken, kunt u iDIN gebruiken. Het enige wat u nodig heeft (en al in uw bezit heeft), is uw inlogmiddel van de bank (dus geen aparte gebruikersnaam/wachtwoord). Het proces werkt hetzelfde als iDEAL, u doet alleen geen betaling maar identificeert uzelf. Er zitten geen kosten aan verbonden voor de consument. iDIN kan alleen gebruikt worden door natuurlijke personen om gegevens te verstrekken of in te loggen en niet door bedrijven.
Ja, iedere consument is individueel geïdentificeerd door zijn bank, dus zou ook een persoonlijk inlogmiddel moeten hebben (ook bij een gezamenlijke rekening). Als jullie dus beide iDIN willen gebruiken dient ieder zijn/haar eigen persoonlijke inlogmiddel te gebruiken. U kunt het beste contact opnemen met de specifieke bank en dit aanvragen als dit niet het geval is, wij hebben hier geen inzage in.
Net als bij internetbankieren en betalen met iDEAL, wordt iemand die ervoor kiest om met iDIN bij een andere organisatie in te loggen, omgeleid naar een beveiligde inlogpagina van zijn eigen bank. De klant voert zijn toegangscodes alleen in op die beveiligde inlogpagina, met het webadres (URL) van zijn eigen bank en met een groen hangslotje dat is gekoppeld aan de naam van zijn bank. iDIN wordt dus alleen bij de eigen bank gebruikt, de toegangscodes belanden niet bij andere organisaties.
De bank verstrekt alleen persoonsgegevens aan een organisatie nadat de klant opdracht heeft gegeven aan zijn bank voor het verstrekken van die gegevens. Het gaat dan om één of meer van de volgende gegevens: voorletter(s), achternaam, woonadres, leeftijdsindicatie (18 jaar of ouder), geboortedatum, geslacht, e-mail of telefoonnummer.
Het merendeel van de gegevens die met iDIN kunnen worden geleverd zijn afkomstig van een onafhankelijke bron, te weten het wettelijk identiteitsbewijs (geslacht, voorletters, achternaam en geboortedatum). Uw woonadres is het adres dat u zelf aan de bank heeft verstrekt. Kloppen de gegevens niet (of deels) dan moet u dit laten aanpassen bij uw bank. De manier waarop verschilt per bank. Neem daarom contact op met uw eigen bank.
Ja dat mag, zolang de organisatie zich aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) houdt en de gegevens alleen gebruikt voor de doeleinden die hij aan de klant bekend heeft gemaakt.
Nee, iDIN moet niet altijd eerst worden gekoppeld of geactiveerd. Dit is afhankelijk van de organisatie waar u iDIN wilt gebruiken. Koppelen of activeren kan gewoon online en duurt enkele tientallen seconden.
iDIN werkt reeds op alle mobiele apparaten met een internetverbinding en webbrowser. Om mobiel gebruik nog makkelijker te maken, nemen aan iDIN deelnemende banken iDIN op in hun mobiel bankieren apps. Als een consument iDIN via de app gebruikt, zijn kaartlezers, sms-TANs en dergelijke overbodig. Bij de meeste deelnemende banken is iDIN al in gebruik op de mobiele bank apps